Každý sociální pracovník se ve své práci setkává se složitými situacemi, které vyžadují promyšlené rozhodování a efektivní strategie. Jak se v takových případech zorientovat? Jak lépe analyzovat situaci klienta a najít řešení, která skutečně pomohou?
Kazuistický seminář vám poskytne prostor pro sdílení zkušeností a osvojení praktických dovedností při práci s reálnými i modelovými případy. Společně budeme hledat nové úhly pohledu, účinné metody práce, postupy a konkrétní kroky, které můžete ihned využít ve své praxi.
Seminář je určen pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům v sociálních službách, nemocnicích, školách, sociálních odborech i dalších institucích. Kromě analýzy a řešení konkrétních případů získáte strukturovaný nástroj pro organizaci kolegiální podpory, což vám usnadní sdílení zkušeností s kolegy i v budoucnu.
Díky kazuistickým seminářům prohloubíte porozumění své práci a posílíte praktické dovednosti pro účinné řešení situací v každodenní práci.
Navíc si odnesete návod na pořádání kolegiálních porad zaměřených na vzájemnou pomoc s řešením složitých situací.
Kazuistický seminář potrvá podle domluvy 4–6 výukových hodin, během kterých proběhnou následující čtyři základní bloky. Individuální úprava podle vašich specifických potřeb a možností je samozřejmě možná. Pokud budete chtít, mohu pro vás seminář připravit také v on-line podobě.
1. Úvod
2. Práce s modelovou kazuistikou
3. Práce s vybranými kazuistikami
4. Shrnutí a reflexe semináře
Rámcem pro společné uvažování nad řešením komplexních situací klientů budou přístupy zaměřené na člověka.
Zpátky na rozcestník Vzdělávání.
*Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.